Rollercoaster

23 oktober

Om 11.50 uur hebben we de afspraak staan bij de verloskundige voor een echo. Aniek en Lynde zijn erbij omdat ze vrij hebben van school. We genieten van de beelden die we zien op het beeldscherm. Het hartje horen we mooi regelmatig kloppen. Ons kindje beweegt mooi. Alles is zichtbaar, handjes, voetjes, mondje, neusje.

Dan moeten de meiden even naar de gang en wil de verloskundige met ons samen praten. Ze spreekt haar zorgen uit over het hoofdje van ons kind. Er is geen schedeltje te zien. En wil een second opinion in het EMC. De afspraak is gemaakt voor morgen. 24 oktober om 9 uur.

Voor ons staat de tijd stil.... verdriet, ongeloof ... Dit kan toch niet? Dit is onze lieve baby van ruim 6cm.

Naar huis, daar hebben we het onze kinderen verteld.


24 oktober

We melden ons om 9 uur bij het EMC voor een uitgebreide echo.

Wat een mooi kindje... alles erop en eraan... 5 teentjes, 5 vingertjes, botjes, kaak, kloppend hartje, werkende niertjes.

Alleen geen schedeltje die de hersentjes afsluiten, dit is een aangeboren afwijking,
genaamd: anencephaly

Dit betekend dat onze lieve baby niet levensvatbaar is, en dus zolang het bij mij zit leeft.

Stil, verdrietig en leeg verlaten we het Ziekenhuis.

Er breekt een zware emotionele tijd aan.


6 opmerkingen:

  1. Beste familie, wat een verdrietig bericht krijg je dan ineens. Wij willen jullie heel veel kracht en sterkte toe wensen voor de komende tijd. Zeker ook vandaag.

    hartelijke groet,
    Alexandra & familie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toevallig zie ik mijn leeslijst een berichtje van jou! Ik denk, he? dat is lang geleden. eerst zo'n heel mooi bericht, maar het 2 berichtje zo verdrietig! Ik wil je heel veel sterkte toewensen samen met je gezin de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh men;( Wat een intens moeilijke tijd. Ik wens jullie Gods zegen toe in alles! -x-

    BeantwoordenVerwijderen