De week van het gebed

Op een andere weblog kwam ik dit tegen, en vondt het wel mooi om dit ook met jullie te delen: 

Een hand heeft vijf vingers. Vijf vingers die ieder zouden kunnen staan voor een onderdeel van gebed:   
    
De duim kunnen we opsteken.
Hiermee zeggen we dat God goed is. In gebed mogen we Hem prijzen. Het is belangrijk dat kinderen dit leren. Door liederen, maar ook in woorden, als ze hardop bidden.

Met de wijsvinger kunnen we wijzen.
We wijzen de vinger naar onszelf en belijden dat we niet zijn zoals God ons bedoeld heeft. En daarbij hoort dat we om vergeving vragen.

De middelvinger staat voor het bidden voor de ander.
In 1 Timotheüs 2:1 worden we opgeroepen om te bidden voor alle mensen. Ook kinderen moeten hierin gestimuleerd worden. Om niet alleen voor ‘de arme mensen’ te bidden, maar ook concreet voor personen uit hun omgeving. Opa of oma die ziek is, of een klasgenootje dat gepest wordt. Wanneer de gebedspunten concreter zijn, is ook duidelijker te zien wanneer God een gebed verhoort.

Een ring aan een ringvinger geeft een relatie aan.
Onze relatie met God is er dankzij het bloed van zijn zoon Jezus. God laat zijn trouw iedere dag opnieuw aan ons zien. Danken voor alles waarmee Hij ons zegent hoort daarom een vast onderdeel te zijn van gebed.

Tenslotte de pink.
Last but not least: we mogen God vragen wat we nodig hebben. Hij geeft de Heilige Geest aan wie Hem daarom vragen (Lukas 11:13).

Bovenstaand stukje komt uit het artikel leer ons bidden(klik) vandaan, van de site van Chris. Absoluut de moeite waard om het te lezen.  

4 opmerkingen:

  1. Hoi Danielle,
    Wat een mooi bericht op jouw Blog.
    Kwam je tegen op de Blog van een andere Danielle. Ik dacht...hej die ken ik.
    Leuk om elkaar hier weer te vinden.
    Prachtig beschreven wat hier boven staat zeg.
    Mooi hoor, en precies in de week van Gebed...
    Veel plezier met jullie gezinsweblog.
    lieve groetjes van Riny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Danielle, nou jouw berichtje op mijn blog heb ik je gevonden! Ik wilde je gaan olgen maar volgens mij kan dat nog niet bij je. Tenminste ik zie nergens geen volgers staan.
    Maar het is wel leuk he om al die blogs bij te houden? Ik vind het altijd wel leuk om te lezen hoe het in andere gezinnen eraan toe gaat.
    Succes met je rokje!
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Danielle,
    Via de andere Danielle kwam ik op je blog, leuk! ik ga je volgen!
    Groetjes Corine
    www.zusjesvantoor.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Danielle,
    Prima hoor als je de uitnodigingen ook maakt.
    Het is een 'hoesje van vilt', op elkaar genaaide vierkantjes. uit de voorkant heb ik het cijfer geknipt en de uitnodiging zelf is een vierkantje van papier, met een kant beplakt met leuk papier (de kant die je door het uitgeknipte cijfer ziet). Aan de achterkant had ik de tekst geprint.

    Succes ermee!! Laat je ze op je blog zien als het is gelukt ;) Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen