Stille week ...

Dinsdag

Wat gebeurde er:

Op dinsdagochtend gaat Jezus weer naar de tempel om te preken. Veel mensen komen luisteren. De hogepriesters en schriftgeleerden worden hier niet blij van en bespreken hoe ze die Jezus kunnen oppakken.
Er is nog zoveel dat Jezus tegen zijn discipelen wil zeggen: Twee avonden praat Hij met hen - en het werd vast erg laat. Het gaat vooral over alles wat er gaat gebeuren na zijn dood en later nog, bij zijn wederkomst. En dan zijn er ook nog Grieken die Hem willen spreken. Hij vertelt hun ook dat Hij echt moet sterven en ook dat Hij bang is. En dan spreekt God... Uit de hemel... Wauw... wist je dat? God zegt: 'Ik heb mijn grootheid getoond en Ik zal mijn grootheid weer tonen!' God maakt af waaraan Hij begint!

Lees uit je Bijbel: Johannes 12:20-36

Danken en bidden: Jezus geeft zijn discipelen nog zoveel mee voordat Hij gaat sterven. Bedank God dat jij dat ook nu nog mag ontdekken. Vraag Hem of je nog veel meer mag ontdekken!!

Vraagje: Lees nog eens Johannes 12:24 en stel je voor hoe dat gaat.....

Jezus vergelijkt zichzelf met een graankorrel in de Akker.
Jezus zei: "De tijd is gekomen dat de Mensenzoon verheerlijkt zal worden. Waarachtig, Ik verzeker u; als de tarwekorrel niet in de aarde valt en sterft, blijft hij alleen, maar als hij sterft draagt hij veel vrucht". (Johannes 12: 23 en 24)

Om over na te denken: Wat moet er in mij sterven opdat ik vrucht draagt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten